lørdag den 16. februar 2013

Vægttab 2

Ikke så meget nyt siden sidst - jeg har hverken tabt mig eller taget på.

Til gengæld er jeg blevet færdig dom pædagog og har fået arbejde, hvor jeg har været i snart 1 måned. Jeg er derfor i gang med at opbygge en ny hverdag, hvor der heldigvis er masser af psykisk overskud. Mit mål er at cykle til og fra arbejde når det er blevet lidt varmere i vejret. Jeg vil også gerne starte til fitness igen, men det må komme når jeg er kommet mere på plads på jobbet.

Mht. maden, så er der også ved at komme en fornuftig struktur, som inderholder 3 hovedmåltider og 1-2 mellemmåltider.

En lille opskrift
Salat med edamamebønner, hvidkål og hytteostcreme (2 portioner) inspireret af Go' Kur:
200 g. frosne edamamebønner
½ spidskål eller hvidkål, fintsnittet
2 dl. hytteost
2 spsk. honning
1 lime, saft+lidt revet skal
Lidt frisk persille, finthakket
Salt og peber

Hæld de frosne edamamebønner i en skål og hæld kogende vand over. Bland hytteost, honning, lime og persille i en skål og smag til med salt og peber. Hæld vandet fra edamamebønnerne og bælg dem. Bland bønnerne med kål og vend det med hytteostcremen.

Denne salat er et nemt og lækkert alternativ til almindelige salater :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer - ja tak!